טיפולים ותחזוקה – 10 הטיפולים שישמרו על תקינות הרכב ושאסור לוותר

כדי לשמור כראוי על הרכב, מומלץ להכיר את הטיפולים ואת התחזוקה שישמרו על תקינות מירבית. אל תוותרו על זה. נהגו בטוח, באחריות, בחוכמה (וגם תחסכו כסף וזמן).

בדיקה ומילוי שמן

השמן חיוני לצורך הפעלת המנוע ולצורך סיכוך ומניעת שחיקה בחלקים נעים. על כן חשוב לעיתים קרובות לבדוק את מד השמן ברכב. במידה וחסר שמן, הקדימו ומלאו כנדרש, בהתאם למדיד.   

החלפת שמנים

במשך הזמן, שמן המנוע צובר חלקיקי פיח ושיירים שונים. אותם חלקיקים, שכוללים גם שומן שרוף, אבק וכדומה, עלולים להזיק מאוד למנוע. לכן, יש לוודא כי כשמגיע הזמן (ולאו דווקא בטיפול 10,000) מבצעים החלפת שמנים כראוי.

החלפת מסננים

גם מסננים יש ברכב, אשר אחראים למנוע כניסה של חלקיקים שיגרמו עם הזמן לבלאי מואץ. ככל שעובר זמן, יעילות המסננים יורדת והם מתמלאים לכלוך. על כן, וכפי שממליצים יצרני הרכב המובילים, יש להקפיד ולבצע באופן שוטף החלפה של המסננים.

בדיקת רפידות בלם

שמירה על הבלמים ברכב מחייבת נהיגה נכונה וכדאי להישמר מהתחממות יתר של הבלמים (דבר שיכול להביא לחוסר יכולת לבלום). עוד יש לדעת כי הבלמים, ולמעשה רפידות הבלם, נשחקים עם הזמן. בדיקת רפידות בלם והחלפה במידת הצורך ישמרו על הרכב וגם – על החיים שלכם.

בדיקת צמיגים ומילוי לחץ בצמיגים

פעולה מאוד פשוטה שרבים מתעצלים לבצע היא בדיקה של לחץ אוויר בצמידים. הקפידו בכל שבועיים עד חודש (לכל הפחות) לבדוק את לחץ האוויר. בכל תחנת דלק ישנו מכשיר שמודד לחץ אוויר וממלא לפי הצורך. על דלת הרכב תמצאו את המספר המציין את לחץ האוויר (ביחידות PSI).

החלפת נוזל קירור מנוע

מנוע שמתחמם יתר על המידה עשוי להיהרס ואפילו, להידלק! בשל העומס וההתחממות, במנוע ישנם נוזלי קירור. תחזוקה חיונית כוללת החלפה של הנוזלים הללו בהתאם לסוג הרכב וגיל הרכב.

בדיקה והחלפת צינורת

במנוע ישנם צינורות רבים שעשויים גומי וכן גומיות אטימה. מעת לעת, יש לוודא כי כל הצינורות גמישים, לא סדוקים ולא חתוכים. כשהצינורות או האטמים שחוקים ויבשים, חשוב ואף ראוי להחליף.

החלפת מצברים שהתיישנו

בלי מצבר תקין, הרכב לא מניע. עם הזמן, המצבר שמתרוקן מתקשה להתמלא. מצברים שהתיישנו יש להחליף וכך מונעים אי נעימות.

החלפת רצועת טיימינג בזמן הנכון

רצועת הטיימינג אחראית במידה רבה על הפעלה מתוזמנת כראוי של המנוע. כשהיא מתיישנת, יש להחליף אותה ללא דיחוי.

נורת חום מנוע נדלקה? מהר למוסך

תמיד הקפידו לגלות ערנות כלפי נורות האזהרה ברכב. נורת חום מנוע נדלקה וגם כשהרכב עומד המנוע נשאר חם ולא מתקרר? מהרו למוסך או הזמינו גרר.

יש לכם שאלות נוספות ורוצים להתייעץ? אתם מוזמנים לפנות, אנו תמיד לרשותכם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
בודק...