איך לשמור על צבע הרכב ואיך מתקנים צבע?

אין כמו לגור קרוב לקו המשווה, החום של הקיץ מטגן את כולנו וכמובן שגם את הרכבים שלנו, אין פה סודות ותרופות סבתא בפתרון לבעיה, יש פה כמה נהלים פשוטים שישמרו על הצבע של הרכב שלכם כדי שבעתיד תוכלו למכור את הרכב מבלי לרדת במחיר עקב בעיות צבע.

מה מזיק לנו?

לשלשת

לשלשת או במילים אחרות צואה של יונים, היא אחת הגורמים העיקריים לפגיע חמורה בצבע, צואת היונים מורכבת מרמה גבוהה של חומציות שמפרקת את הגנת הצבע, חודרת דרכו והורסת אותו מבפנים, הקפידו לנגב את האוטו מצואת ציפורים באופן מידי.

תנאי מזג אוויר

כל מי שנוסע לים או גר קרוב לים, סובל מהמלח והחול שעפים באוויר, מינרלים אלו פוגעים בצבע הרכב ושורטים אותו, הקפידו לקחת את הרכב לשטיפה לאחר שהייתם בים, גם הוא צריך מקלחת.

מעבר לכך, חשיפה ממושכת של הרכב לשמש עלולה לגרום לצבע לדהות ולכן חשוב להימנע מחניה תחת קרני השמש.

 

איך מונעים?

רחיצה

הקפידו להרבות ברחיצה עם חומרים ייעודים למכוניות ונקו את הרכב מפני אבק, חול, בוץ, מלח, לשלשת וכל מה שיכול להזיק לו, במידה ואתם לא מנקים בעצמכם לכו לשטיפת רכבים ידנית ולא למכונות השטיפה הגדולות.

הגנה

הגנה באה לידי ביטוי בכמה דרכים, בתור התחלה תוכלו לנסות לחנות במקומות מוצלים וסגורים, במידה ואין באפשרותכם הדבר, קנו כיסוי לרכב והקפידו לשים אותו, מעבר לכך, מומלץ לעשות בשנה בין 2-4 טיפולים של וקס, אל טיפול הווקס תוכלו להוסיף פוליש בהתאם להוראות בעל המקצוע.

כך למעשה תמרחו שכבות הגנה שישמרו על הצבע שלכם נוצץ וחדש.

איך מתקנים?

בואו נגיד שאנחנו לא הטיפוסים הכי אחראיים שיש ואין סיכוי שאנחנו נתעסק בהגנה על הרכב, אבל אנחנו כן מתבאסים שהרכב שלנו עם פגמי צבע ושריטות ואנחנו רוצים לתקן, תתפלאו יש דרכים לעשות זאת בבית.

טיפול בצבע דהוי

צבע דהוי זו בעיה נפוצה בקרב מכוניות בישראל, השמש לא עושה טוב לחיי הצבע ברכבים שלנו ואנו צריכים למצוא את הדרכים הטובות ביותר כדי לטפל בבעיה. על ידי שימוש בחומרים טובים ועבודה אנו יכולים לעשות פוליש לרכב שלנו בעצמנו בלי שום בעיה, אך אם אתם אנשים שמעדיפים בעל מקצוע תמיד ניתן ללכת ולעשות פוליש במחירים די אטרקטיביים.

(תעשו בדיקה רחבה של מחירים ואיכויות לפני שאתם הולכים לעשות פוליש, יש הבדלים במחיר)

טיפול בשריטות

טיפול בשריטות מתחלק ל 2 , שריטות קלות ושריטות קשות.

שריטות קלות-

במידה ומדובר בשריטה קלה ולא עמוקה, ניתן לטפל בה באמצעות שפשוף משחה מיוחדת על ידי נייר שיוף מיוחד לרכבים ומטלית מיקרו פייבר. במידה ונרצה לטפל ברכב בצורה טיפה יותר מקצועית נוכל לפנות לאיש מקצוע עם ציוד יותר מתקדם. לעיתים גם פוליש לא יעזור לכם לפתור את הבעיה ויהיה דרוש צביעה מקומית, הכל תלוי בעומק השריטה.

שריטות קשות-

כשמטפלים בשריטות קשות, ראשית כל צריך לשפשף את האזור הפגוע עם נייר שיוף מיוחד לרכבים ומטלית מיקרו פייבר, לאחר מכן, חשוב לצבוע את הרכב עם צבע יסוד ולאחר שצבע היסוד התייבש צובעים שתי שכבות של גוון הצבע של הרכב שלנו ומעליו שתי שכבות נוספות של לכה בהפרשים של 10 דקות לייבוש כל שכבה.

לסיכום

נשרט לכם הרכב? אל תתחרפנו יש פתרונות להכל וחבל על הבריאות שלכם, זעם והרגשה רעה לא עוזרת בכלום והדרך לטיפול בבעיה היא נורא פשוטה, אם הגעתם למצב שאתם לא יכולים לפתור את הבעיה בעצמכם והגיע הזמן לפתוח את הארנק, אל תהיו פראיירים וקחו כמה שיותר הצעות מחיר.

מעוניינים שנעזור לכם בבחירת רכב? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
Facebook
Twitter
WhatsApp
בודק...