מה זה רכב היברידי?

כנראה שלא פעם ולא פעמיים יצא לכם לשמוע על רכבים היברידים ועל היתרונות שלהם.

כדי לדעת מהו רכב היברידי, ראשית כל אנו צריכים לפרק את צמד המילים ולהבין מהו hybrid

hybrid   לא, זה לא שם של להקת רוק אלא פירושו הוא כלאיים, כמו פרד שהוא שילוב של חמור וסוס.

במקרה של רכבים, הדבר בא לידי ביטוי בכך שמדובר בהכלאה בין הנעה חשמלית להנעת בעירה.

איך הסוללה נטענת?

בכל פעם שתלחצו על הברקס, יופעל מנגנון מיוחד של חיכוך והתחממות שיספק את האנרגיה שבדרך כלל מתבזבזת, להטענת הסוללות המיוחדות שנמצאות ברכב ההיברידי, בנוסף על כך, האלטרנטור שבדרך כלל ממלא לנו את המצבר ברכבים הרגילים מטעין גם הוא את הסוללות של הרכב ההיברידי.

האם רכב היברידי חוסך בדלק?

כמובן, רכב היברידי חוסך בדלק בזכות המנגנון החכם שלו שמצליח לנצל את האנרגיה שבדרך כלל הולכת לאיבוד בזמן בלימת הרכב, יתר על כך הרכב יודע בדיוק מתי כדאי להפעיל את המנועים בהתאם לנסיעה עצמה ומתי כדאי לדומם את מנוע (בד”כ בשלבים של עמידה בפקק) כך הוא למעשה חוסך בדלק על ידי זה שהוא מפעיל את המנוע החשמלי במהירויות הנמוכות ונעזר בדלק כשהוא זקוק ליותר כוח.

רכבים היברידים יכולים גם להגיע לצריכת דלק של 1-30.

מהם היתרונות של רכב היברידי

מלבד החסכון בדלק, רכב היברידי יכול לספק לכם חווית משתמש מעולם אחר, אין ספק שהנסיעה שלו שקטה מאוד וההרגשה היא כמו של ריחוף על הכביש.

אחד היתרונות הנוספים הוא האצה מהירה במהירויות נמוכות –  מנוע חשמלי מאיץ מהר יותר ממנוע שעובד על בעירה, כך שבמהירויות נמוכות המנוע החשמלי פותח ואליו מצטרף מנוע הבעירה ברגע שהוא מגיע למהירויות גבוהות יותר.

יתרון נוסף שאפשר לזקוף לרכבים ההיברידים, הוא האפשרות לחנות בחניות פנגו מסוימות ללא תשלום. מכיוון שמדובר ברכב ירוק החליטו הרשויות לאפשר חניה בחינם על כחול לבן בחלק מן המקומות בארץ, כדי לעודד רכישת רכבים ירוקים (רכבים היברידים נחשבים ירוקים כי הם טובים יותר לסביבה הודות לכך שהם פולטים פחות עשן לאוויר).

מהם החסרונות של רכב היברידי?

בלאי, בלאי, ובלאי, במיוחד בסוללת!

סוללה של רכב היברידי נוהגת להיחלש עם השנים וככל שהיא נחלשת כך תצרוכת הדלק עולה.

עולם הרכבים ההיברידים רק משתדרג עם השנים ואנו לאט לאט נהיה עדים לדגמים יותר עמידים, אך עד אז נאלץ להתמודד עם סוללות שנהרסות עם השנים, החלפת סוללה עולה הרבה כסף וצריך לקחת בחשבון שחיי הסוללה ברכבים היברידים הם בין 8 ל 10 שנים, עדויות מספרות על רכבים של טויוטה שעברו את ה-10 שנים.

בנוסף על כך, מלבד סוללות קחו בחשבון שבגלל שיש שני מנועים לרכב אז נפח המנוע וכוחות הסוס קטנים יותר לעומת רכבים באותו הגודל.

לסיכום

רכב היברידי הוא רכב מעולה והברה יותר טוב מאלו שיצאו בעבר, עם השנים אנו מתקדמים משמעותית בטכנולוגיה ו הדגמים השתנו והשתפרו מאז.

ראינו במאמר זה את היתרונות והחסרונות שיש לרכב ההיברידי ולמדנו להכיר אותו היטב.

מומלץ מאוד לקנות רכב חדש 0 קילומטרז’ כדי ליהנות מחיי סוללה ארוכים.

שימו לב לאחריות על סוללות, כמה שיותר זה יותר טוב.

Facebook
Twitter
WhatsApp
בודק...