מפרט טכני – על מה חשוב להקפיד שרוצים לקנות רכב משפחתי

רכב משפחתי נועד להקנות למשפחה הרבה יותר מכושר התניידות מהבית לעבודה, מבית הספר לחוגים, נסיעות לקניות, לטיולים וכיוצא בזה. בטיחות, נוחות, הנאה, חשובים גם הם. אז לפני שרוכשים רכב קבלו מדריך ומפרט טכני – אלה הדברים שחשוב להקפיד, ברכישת הרכב המשפחתי הבא שלכם.

גודל הרכב כגודל המשפחה

בראש ובראשונה, זכרו להתאים את הרכב לגודל המשפחה. לכל היצרנים המובילים יש שלל קטגוריות רכב ובאופן מפתיע, לא תמיד הדגם שמוגדר כ”משפחתי” יתאים בהכרח. למשפחה קטנה, אפילו זוג עם ילד ראשון או כרכב שני, רכב קטן בקטגוריה מיני או סופר מיני יכול להוות בחירה סבירה. רכב משפחתי יתאים למשפחה בגודל ממוצע ויש דגמים שיתאימו בהגדרה למשפחות מרובות ילדים. מומלץ לשים לב גם לגודל תא המטען, בפרט אם הרכב צפוי לשמש גם לטיולים ופיקניקים או שרוצים לאחסן עגלת תינוק.

אבזרי בטיחות, כי הבטיחות הכי חשובה למשפחה

אין ספק, התקציב המשפחתי בהחלט ישפיע על בחירה ברכב הבא. אבל אפילו חשוב מזה, להקפיד על כך שהרכב יגיע כשהוא מאובזר היטב. אל תסתנוורו יותר מדי מאביזרים שמעניקים לרכב מראה יוקרתי. זה לא שאנו לא מתרגשים כמו כל אחד אחר למראה רכב מושקע, עם מערכת שמע מדהימה ושכלולים חזותיים אחרים. אבל אנו סבורים כי משקל גבוה במיוחד יש לתת לבטיחות. העדיפו ככל שניתן רכב חדיש המצויד בכל אבזרי הבטיחות המובילים. האמצעים הללו מוכיחים את עצמם במניעת תאונות, שמירת ערנות לתנאי הדרך, מניעת נעילת גלגלים ברגע הלא מתאים ועוד.

בודקים עד כמה המנוע חסכוני ויעיל

פרסומי הרכב השונים מחלקים את הרכבים לקטגוריות, אך לא רק בנושא הגודל (כגון רכב מיני, סופר מיני, משפחתית, מיני ואן וכדומה). קטגוריה חשובה מאוד למשפחה היא יעילות המנוע ואפשר לראות זאת בחלוקת הקטגוריות לפי מדד זיהום אוויר. ככל שרכב מזהם פחות, כך בדרך כלל הוא גם יעיל יותר מבחינת צריכת דלק. אך כמובן, וודאו זאת מבחינה מספרית. לפני הרכישה בדקו את נתוני תצרוכת הדלק, הן בנסיעה עירונית והן בנסיעה בין עירונית. מנוע חסכוני ויעיל חוסך לכם בכל חודש לא מעט כסף. למשפחה, כשיש לא מעט הוצאות מסביב, זה בהחלט חשוב.

מידות הרכב ונוחות הנסיעה

החידושים בעיצוב הדגמים המודרניים עלולים להטעות מבחינה ויזואלית. לעיתים, רכב לכאורה די קטן מתברר כבעל מרווח פנימי מרשים ואילו הדגם שמרגיש קטן, מתהדר דווקא בבסיס גלגלים רחב ואורך יוצא מן הכלל. בחרו את הרכב המשפחתי בהתאם למידות הרצויות לכם. דגמים פחות ארוכים יכולים להפוך חנייה בעיר הצפופה להרבה יותר נוחה. מאידך, רכב בעל מרחב פנים גדול מעניק חווית נהיגה ונסיעה מוצלחת במיוחד. הקדישו זמן לחשוב מה יותר חשוב בשבילכם.

לסיום, יש לכם עוד שאלות, התלבטויות או בקשות? אתם מוזמנים לפנות, נענה בשמחה.

מעוניינים שנעזור לכם בבחירת רכב? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
Facebook
Twitter
WhatsApp
בודק...