יונדאי איוניק ההיברידית – הרבה יותר ממה שאתם חושבים

שוק הרכבים בעולם מתאפיין בשינויים מהירים, המערכות נהיות יותר טכנולוגיות ומתקדמות, מידות הרכבים גדלות, הקטגוריות הנהוגות מטשטשות והתחרותיות בין היצרנים הולכת וגוברת. כך, יונדאי היברידית הפופולרית והנמכרת בישראל, מהווה תחרות קשה וראויה ליתר הרכבים שיש בשוק.

הדגם יונדאי איוניק היברידי הוא הראשון שיצרה חברת יונדאי, כאשר הייחודיות שלו נעוצה בכך שזהו הרכב הראשון בעולם שמוצע למכירה עם 3 מערכות הנעה (היברידי, היברידי נטען שקע וחשמלי) כך, איוניק היברידית היא מכונית משפחתית קומפקטית עם מנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר בתוספת מנוע חשמלי. כלומר, במהלך השימוש ברכב חלק מהנסיעה נעשה בעזרת מנוע העזר החשמלי ולכן יש חיסכון ניכר בדלק ופליטה של פחות חומרים מזהמים לסביבה.

יונדאי איוניק ההיברידית נוסעת על כביש

מהם היתרונות הבולטים?

מערכות הבטיחות: יונדאי היברידית מציעה אבזור בטיחותי מקיף ומשוכלל, הכולל מערכת בלימה עצמאית במצבי חירום, עצירה אוטומטית במהירות נסיעה עירונית, התרעה על סטיית הרכב מנתיב הנסיעה ותיקון אקטיבי, מצלמה אחורית, בקרת שיוט ושמירת מרחק, התרעה על כלי רכב בשטח מת, חיישני חגורות בטיחות, זיהוי והתרעה על תנועה חוצה – רכבים דו גלגליים, הולכי רגל ועוד.

חסכון ניכר בדלק: ליונדאי איוניק מיכל דלק בנפח של 45 ליטר המספיק למרחק נסיעה של 930 קילומטרים. צריכת הדלק הממוצעת היא מצוינת ועומדת על 23.7 קילומטר לליטר, כאשר בתנאי שטח מאומצים, ממוצע הצריכה הוא 18.5 קילומטר לליטר.

אבזור טכנולוגי עשיר ומתקדם: הדגם יונדאי איוניק היברידי משווק ברמת גימור בסיסית הנקראת פרימיום ובגרסה מאובזרת יותר המכונה סופרים. כך, בדגם פרימיום ישנה מערכת מולטימדיה מקורית ומתקדמת בשפה עברית, הנשלטת במגע מההגה עם מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ’, 4 חלונות כהים חשמליים, משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים, מצלמת רוורס, בלם חנייה חשמלי, מערכת מיזוג אוויר הכוללת בקרת אקלים ופתחי אוורור אחוריים, מנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, מערכת ניווט מקורית נוחה מאוד לשימוש ובטוחה, הכוללת התרעות קוליות, חיצי הכוונה בצג המרכזי ותצוגה על צג מערכת המולטימדיה. ברמת הגימור סופרים ישנם בנוסף לכל אלה לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה וצבעים משתנים בהתאם למצב הנהיגה, מושב נהג עם כוונון חשמלי, מערכת קירור למושבים הקידמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, קיפול מראות הרכב באופן חשמלי, תאורת לד אחורית וכדומה.

סגנון העיצוב

יונדאי היברידית בעלת מראה קלאסי, נאה וסולידי, חזית הרכב הקדמית בעלת סגנון  אלגנטי וכוללת גריל ואלמנטים שחורים. יחידות התאורה נעימות לעין, והפגושים הגדולים כוללים תאורת יום מסוג LED. מהצד לוכדים את העין מסגרת כרום סביב החלונות וחישוקי סגסוגת נאים בקוטר 17 אינץ’. החלק האחורי של הרכב כולל שמשה מפוצלת ומסגיר את שיוכה לקולקציית ההיברידיות. העיצוב הפנימי עשיר ונעים, עם שילוב של גוונים אפור בהירים וכהים.

סוג המנוע והביצועים

סוג המנוע הוא היברידי וכולל מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי שנותנים יחד הספק מירבי של 141 כ”ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית כפולת מצמד ומונה 6 הילוכים. ביצועי הרכב עומדים על 11.1 שניות למהירות של 100 קמ”ש וכן 185 קמ”ש מהירות מרבית.

מבט מבפנים על איוניק ההיברידית

עלויות האחזקה

יונדאי איוניק משווק עם אחריות של היצרן למשך 5 שנים או 100 אלף ק”מ, כאשר למערכת ההיברידית יש 7 שנים אחריות או 150,000 ק”מ. את הטיפולים לרכב יש לעשות מדי שנה או בכל 15,000 ק”מ. עלויות הטיפולים השוטפים ומחירי החלפים לרכב אינם גבוהים. כך לדוגמה, מחירה של יחידת תאורה קדמית הוא 4,914 ₪, מראת צד 4,388 ₪, מחיר פנס אחורי 3,335 ₪ וכן הלאה. מבחינת עלות הביטוחים, מחיר פוליסת ביטוח מקיף לנהגים מעל 21, עומד על כ-6,000 ₪, כאשר המחירים המפורטים כוללים מע”מ.

לצד היתרונות החשובים של יונדאי איוניק, ההופכים אותה להיברידית המשפחתית הנמכרת בישראל, החסרונות המזעריים קשורים לנסיעה נוקשה ונוחה פחות בתוך העיר, חדירה של רעשי כביש חיצוניים, תא מטען קטן יחסית ופחות נוח לשימוש, מרווח גבולי לראש לנהגים גבוהים מהממוצע.

לסיכום, אפשר בהחלט לומר כי יונדאי איוניק היברידי נותנת תמורה מעולה למחירים שמתחילים מ-138,000 ₪, תקופת אחריות ארוכה מהרגיל והיא מהווה חלופה אטרקטיבית ונפלאה לאלה מכם שמעוניינים במכונית משפחתית, בטיחותית, יעילה וחסכונית ביותר.

מסלול 0 ק"מ: ₪1,625
מסלול אמריקה: ₪1,735
Facebook
Twitter
WhatsApp
בודק...